Toetust saab küsida tegevusteks, mis tõstavad taotleja või tema sihtrühma kuuluvate vabaühenduste võimekust oma põhikirjalisi avalikes huvides eesmärke saavutada. Soovime näha arenguhüppeid muuhulgas organisatsiooni juhtimises, planeerimises, finantside kavandamises, tööprotsesside arendamises, mõju kommunikatsioonis, teenuste osutamises ning et seotud inimestel oleksid projektiperioodi lõpus paremad teadmised, oskused, kogemused, mis on rakendatud ühingu arengu saavutamiseks. Millele ühing keskendub, on tema valik. Taotlemisel on eeldused, mis tähendab kindlasti korralikku eeltööd (kirjeldatuna taotlusvormis):
Senise tegevuse, tulemuse ja mõju kirjeldus.
Põhjalik analüüs ühingu arenguvajadustest. Juhul, kui toetust taotletakse sihtrühma kuuluvate ühingute arendamiseks, siis ootame nende arenguvajaduste analüüsi.
Äriplaani koostamine juhul, kui ühing soovib arendada võimekust omatulu teenida läbi teenuste osutamise/toodete pakkumise.
Projekti tulemuslikumaks ettevalmistamiseks ja elluviimiseks tuleb kaasata arenguekspert väljastpoolt vabaühendust, kes nõustab ühingut kogu projekti vältel, saavutamaks eesmärgiks seatud arenguhüpet.
Toetuse taotleja saab olla vähemalt üheaastane avalikes huvides tegutsev mittetulundusühing või sihtasutus, kes ei ole avaliku sektori ega äriühingute valitseva mõju all.
Toetusi anname kokku kuni 484 000 eurot, millest 200 000 euroga toetatakse tegevuskava ja 284 000 euroga äriplaani elluviimise projekte.
Maksimaalne toetuse suurus tegevuskava elluviimisel on 20 000 eurot ning äriplaani elluviimisel kuni 25 000 eurot. Toetame kulusid, mis on põhjendatud ehk projekti eesmärgi saavutamiseks ja tegevuste elluviimiseks sobivad, vajalikud ja tõhusad.
Omafinantseering peab olema vähemalt 5% ja seda rahalises vormis. Ehitus- ja remonditööde, põhivara ning üle 200-euro maksvate soetuste, mille kasutusaeg on üle ühe aasta, puhul peab see olema aga vähemalt 30% iga sellise kulu maksumusest. Vabatahtlikku tööd ja partnerite muud panust saab kirjeldada taotlusvormis.
Projekt tuleb ellu viia ajavahemikul 1. detsember 2020 – 31. juuli 2022 ja peab kestma vähemalt 12 kuud, et oleks võimalik hinnata tulemusi.
Infopäev
20. mail kell 13.30-15.00 toimus KÜSKi infopäev Zoomi keskkonnas, kus küsimustele vastasid ning oma tähelepanekuid ja soovitusi jagasid:
MTÜ konsultant Külli Vollmer
hindaja Kadri Pau
Dan Prits MTÜ Tartu Rahvusvahelisest Majast
Kodanike Euroopa partner
KÜSKi rahvusvaheliste toetuste kohta leiad infot siit.
Pусскоязычный инфодeнь состоялся 29 мая с 10:30-12:00. Видео можете найти здесь:
Oma projekti kvaliteetsust ja taotlusvooru tingimustele vastavust saab hinnata iseseisvalt projektide hindamiskriteeriumide tabeli abil. Vormide täitmisel tekkivate tehniliste probleemide korral (nt. vabavaraliste programmide ühilduvusprobleemid) palun võtke ühendust aadressil henri@kysk.ee.
Taotluse esitamise tähtaeg oli 15. september 2020 kell 15.00 aadressile kysk@kysk.ee NB! Kellaaeg on oluline, hilinejaid me kahjuks ei arvesta.
Enne projekti elluviimist aitavad teil plaane paremini läbi mõelda maakondlike arenduskeskuste vabaühenduste konsultandid, kelle kontaktid leiate siit. Nende teenused on tasuta.
Helpificul on võimekus mobiliseerida kogukondlikku inimkapitali, tagades erivajadusega inimestele ja eakatele elutähtsate ressursside ( ravimid, toit, abistamine, psüühikahäirega inimestele toetus ja julgustamine) kättesaadavus infotehnoloogiliste lahendustega kiirelt, mugavalt ja turvaliselt, suurendades sh kogukonnaliikmete endi valmisolekut ning võimet abivajajaid abistada nii igapäevaselt kui ka kriisiolukordades.
Helpificu veebileht/platvorm on integreeritud Helpificu mobiilirakendusega (va rasemalt Kogukond Aitab). Ellu on viidud kommunikatsiooni- ja turundusplaan, et tõhustada koostööd kohalike omavalitsuste, ettevõtjate, sihtgruppe esindavate organisatsioonidega ja jõuda üksikisikuteni. Läbi uue kommunikatsiooni, lähenemise ja digitaalsete võimaluste, on suurenenud inimeste heaolu ning Helpificu seatud mõõdikute näitajad kasvavad järjepidevalt ajas. Tagamaks suuremat turvalisust ja usaldust innovaatiliste lahenduste vastu sotsiaalhoolekandes ja riigikaitses, on platvormil tagasidestamise süsteem.
Veebipõhised reitingusüsteemid/infovahetus soodustavad usalduse ning kogukonnatunde tekkimist inimeste vahel, kes pole kunagi kohtunud. Sihtgrupp, kellel puuduvad võimalused või oskused nutitelefoni, arvuti, interneti kasutamiseks, saavad helistada Helpificu klienditoe telefonile, peale mida jõuab abisoov integreeritud keskkonda (nii veebileht kui
ka äpp).
MTÜ Peaasjad andmekaitse, protsesside ja mõju hindamise automatiseerimise arenguhüpe
Eesmärk:
MTÜ Peaasjad poolt nõustamisteenuste käigus kogutavad delikaatsed isikuandmed on kaitstud ja nõustamiste eel-, järel- ning mõju hindamise protsessid on automatiseeritud, suunates väärtuslikku vabanenud inimtööaega muudesse vajalikesse arendustegevustesse.
Lühikokkuvõte:
MTÜ Peaasjade üks prioriteetidest on kvaliteetse vaimse tervise abi kättesaadavuse parandamine. Viime seda ellu läbi Peaasjade keskuse nõustamiste, kuhu saavad pöörduda noored vanuses 16-26 vaimse tervise probleemidega ja inimesed, kellel kanepitarvitamisega seotud muresid (Valik programm). Peaasjade keskuse teenuseid on tänaseks kasutanud ligi 300 inimest ning need numbrid on plaanis järgnevatel aastatel kolmekordistada. Teenuse sisu toimib tagasisidele tuginedes hästi. Meie murekohtadeks ja riskideks on keskuse digiregistratuuri turvalisus (delikaatsete isikuandmete lekkimise risk), manuaalse infosisestuse ja -töötluse suur maht statistika koondamiseks ja mõju hindamise protsesside väljatöötamiseks. Arenguhüppega soovime luua võimalikult turvalise delikaatsete isikuandmete töötlemise süsteemi ning vähendada Peaasja keskuse juhi ja töötajate tööressurssi, mis on seotud andmete sisestamise ja töötlemisega. Nii vabastame vaimse tervise spetsialistide aega sisu- ja arendustegevusteks, et nõustada rohkem kliente üle Eesti ning tagada keskuse töö jätkusuutlikkus ja parem kättesaadavus.
Lisainfo:
Minna Sild
minna@peaasi.ee
peaasi@peaasi.ee
www.peaasi.ee
Läbimõeldud finantsprotsessid – jätkusuutlik ja tõhusalt toimiv organisatsioon
Eesmärk:
ETA finatsvõimekus on suurenenud tänu kompetentsele ja protsesse toimivalt korraldavale meeskonnale.
Lühikokkuvõte:
Projekti raames luuakse Eesti Tantsuagentuuri finantsjuhtimist toetav struktuur ning arendatakse töötajaskonna oskusi neid rakendada. Toimuvad erinevad koosolekud, dokumendi loome protsessid, töötoad, koolitused, kus arengueksperdi eestvedamisel kaardistatakse ja anlüüsitakse finantsarvestuse ja eelarvesüsteemi ning võimalikke tõhusamaid lahendusi. Jätkusuutlikuks edasiseks analüüsi protsessiks töötatakse välja finantside monitoorimissüsteem. Projekti käigus suurendatakse ETA finantsjuhtimise võimekust, mis võimaldab täita organisatsiooni eesmärke ning pakkuda sihtgrupile jätkuvalt kvaliteetseid ja arendavaid võimalusi ja keskkonda.
Nähtamatute Loomade kommunikatsioonitiimi ümberstruktureerimine
Eesmärk:
Projekti eesmärgiks on saavutada organisatsiooni kommunikatsioonivaldkonnas arengutase, kus kommunikatsioonitiim ja selle töökorraldus on efektiivsuse põhimõttel ümber struktureeritud, tiim on hästi juhitud ja kõrgelt motiveeritud, mis tagab Nähtamatute Loomade kommunikatsiooniaparaadi vajaduspõhiselt suurema ja kvaliteetsema jõudluse.
Lühikokkuvõte:
Koondame kõik Nähtamatutes Loomades tegutsevad kommunikatsioonivaldkonna tiimid ühtse ja suure kommunikatsioonitiimi alla, mida hakkab juhtima meie kommunikatsioonijuht. Eesmärgiks on ühelt poolt tõhustada töökorraldust, tõsta kommunikatsioonialast pädevust, töötada ühise kommunikatsiooniplaani alusel, saavutada ühtsus ja sünkroonsus organisatsiooni poolt avalikkusele saadetavates sõnumites ning tõsta kommunikatsioonitegevuste mahtu ja kvaliteeti. See võimaldab meil kommunikatsioonitegevuste efektiivsust avaliku arvamuse ja loomasõbraliku tarbijakäitumise kujundamisel tõsta. Teiselt poolt on eesmärgiks tõsta meie võimekust kommunikatsioonitiimi juhtimisel, edendades tiimikoordinaatorite juhtimisalaseid pädevusi ning luues vabatahtlikele motiveerivat töökeskkonda, et toetada kommunikatsioonitiimi jätkusuutlikkust ja seega ka kommunikatsioonivaldkonna arengut.
Eesmärk:
Tõsta organisatsiooni finantsjuhtimise võimekus tasemele, mis võimaldab Covid-19’st tuleneva restruktureerimise järgset stabiliseerumist, suurt tulevikukasvu rahvusvaheliste programmidega ning jääb sisemise süsteemina jätkusuutlikult organisatsiooni toimima.
Lühikokkuvõte:
SA Domus Dorpatensis (edaspidi DD) tegutseb täna DD Akadeemia nimelise tasuta noortele suunatud juhtimis- ja enesearengu programmiga Eestis ja Lätis ning algaval hooajal alustab ACF toel laienemist Leetu. Selle programmi tegemist on seni rahastatud DD majas külaliskorterite rentimise abil, kuid Covid-19 tõttu muutsime need ruumid üürikorteriteks ja koondasime mitmed töötajad (sh raamatupidamisega ja finantsjuhtimisega seni majasiseselt tegeleva inimese). Külaliskorterite tulu on hakanud asendama KÜSKi toel 2018. aastal käivitatud uus ettevõtlussuund – DD StratLabi nimeline konsultatsiooni- ja koolitustegevus. Tulenevalt nendest kolmest suurest muutusest – DD Akadeemia kasvust, välise raamatupidamisteenuse kasutuselevõtust ning DD StratLabi muutumisest peamiseks ühiskondliku tegevuse rahastajaks – vajab DD põhjalikult ümberkorraldatud finantsjuhtimist. Need uuendused aitavad DDl lähiaastate jooksul mitmekordistada oma ühiskondliku tegevuse mahtu ja mõju kõigis Balti riikides.
Lisainfo:
Martin Noorkõiv
martin@domusdorpatensis.org
dd@domusdorpatensis.org
www.domusdorpatensis.org
Estwatchi finantsvõimekuse kasvatamine ning jätkusuutliku rahastusmudeli loomine
Eesmärk:
Projekti lõpuks on välja arendatud Estwatchi finantsvõimekuse kasvatamiseks vajalikud pädevused ja vahendid, saadud uuringute läbiviimiseks ning organisatsiooni juhtimiseks rahastus ja loodud finantsvõimekuse kasvatamist toetav rahastusmudel, mis tagab organisatsiooni toimimise jätkusuutlikkuse.
Lühikokkuvõte:
Projekti käigus tegeleb Estwatch enda esmase arenguvajaduse lahendamisega ehk jätkusuutliku rahastusmudeli loomisega. Finantsvõimekuse kasvatamiseks on kavas välja arendada Estwatchiga
analoogsete organisatsioonide praktikatele tuginev ja Eesti konteksti kohandatud rahvusvaheliselt tõestatud rahastusmudel, mis koosneb
valdavalt rahvusvahelise projektirahastuse tagamise protsessi loomisest,
võimalike strateegiliste partnerite ja rahastajatega kontakti loomisest ja ühisprojektide kavandamisest ja elluviimisest ning
eelnevat kahte toetavast annetuste kaasamisest.
Projektitegevused jagunevad kaheks üksteist toetavaks tasandiks: esiteks terves meeskonnas kõigis kolmes suunas tarviliku pädevuse kasvatamine arengueksperdi konsultatsioonide, koolituste ja meeskonna enda töö kaudu (sh juhendmaterjali loomine ja refleksioonipäeviku pidamine) ning teiseks kõigi kolme suuna sisuline välja töötamine. Sealhulgas 1. esmase projektirahastuse saamine ja rahastuse kaasamise protsessi süstematiseerimine, 2. võimalike partnerite ja rahastajate kaardistamine, kontakti loomine ja sisuline koostöö, sh vastavatevõrgustikega liitumine, ja 3. tegevus- ja kommunikatsiooniplaani loomine annetajate kaasamiseks ning püsiannetajate võrgustiku loomine.
Tõenduspõhine sekkumine õpilaste haridustee katkestamise ennetamiseks
Eesmärk:
Noored Kooli on kaardistanud tõenduspõhised ning suurima potentsiaalse mõjuga õpilaste haridustee katkestamist ennetavad sekkumisviisid ning toetab programmi osalejaid ja partnerkoole oma kogukonnas sobivaimate sekkumisviiside eestvedamisel ning mõju hindamisel.
Lühikokkuvõte:
Määratleme andmetele ning teaduskirjandusele tuginedes ning koolijuhte kaasates meie partnerkoolide kontekstis olulisimad haridustee katkestamist põhjustavad tegurid.
Kaardistame ning süstematiseerime suurima potentsiaalse mõjuga kooli tasandi sekkumisviisid.
Seome haridustee katkestamist ennetavate tegurite sekkumisvõimalused vastava teema mõõtmiseks sobivate hindamisvahenditega, et meie osalejad saaksid neid partnerkoolides kasutada, Noored Kooli saaks organisatsiooni eesmärgi suunas liikumist hinnata ning edasist tegevust planeerida.
Disainime Noored Kooli koolitusprogrammi nii, et see võimestab programmis osalejaid ning koolikogukonda, toetab tõenduspõhiste sekkumisviiside eestvedamist ning mõju hindamist.
Balti Uuringute Instituudi kommunikatsioonivõimekuse arendamine
Eesmärk:
Projekti tulemusel on paranenud Balti Uuringute Instituudi (IBS) võimekus levitada ühingu sidusrühmadele infot ühingu tegevuse kohta ning pakkuda nende vajadustele vastavat teadmist, aitamaks kaasa IBSi töö tulemite suuremale kasutusele ühiskonna ja majanduse arengut suunavates poliitika- ja juhtimisotsustes.
Lühikokkuvõte:
Projekti lähtepunktiks on IBSi soov kasvatada oma uuringute ja teiste tegevuste ühiskondlikku mõju ehk aidata kaasa ühiskonna ja majanduse arengut toetavatele tõenduspõhistele, mõjusatele ja ühiskonna vajadustest lähtuvatele poliitika- ja juhtimisotsustele. Kuna mõju saavutamine eeldab IBSi loodud teadmuse aktiivset kasutust ühiskonna arengut mõjutavate rühmade poolt, seab projekt eesmärgiks suurendada IBSi võimekust kommunikeerida ühingu tegevusi ja pakutavat väärtust strateegilise tähtsusega sidusrühmadele ning kaasata sidusrühmi oma tegevustesse, et tagada IBSi töö vastavus ühiskonna vajadustele. Lähtudes sidusrühmade esindajate ja organisatsioonivälise arengueksperdi osalusel valminud arenguhüppe tegevuskavast, keskendub IBS projekti raames oma meeskonna kommunikatsiooni- ja kaasamisoskuste parandamisele koolituste ja eksperdinõu kaudu ning kommunikatsioonikanalite ja -formaatide arendamisele, mis võimaldaksid IBSil tõhusalt peamiste sidusrühmadeni jõuda.
Lisainfo:
Andra Somelar
andra@ibs.ee
ibs@ibs.ee
www.ibs.ee
SA Kiusamisvaba Kool julge areng kompetentsikeskuseks kasvamisel
Eesmärk:
SA Kiusamisvaba Kool kujuneb üldtuntud ja tunnustatud kiusuennetusvaldkonna kompetentsikeskuseks Eestis, laiendades oluliselt oma tegevuse haaret, pakkudes eri sihtrühmadele (haridustöötajad, lapsevanemad, õpilased jt) senisest mahukamat ja mitmekülgsemat ning jätkuvalt kvaliteetset tuge.
Lühikokkuvõte:
Projekt on sihtasutusele esimene süstemaatiline ja suurem samm kompetentsikeskuseks arenemisel, tõugates tagant julget muutust haarata senisest suurem ühiskondlik roll ning laiendada tunduvalt oma tegevusvälja. Projekti tulemusel mõtestame esmakordselt kompetentsikeskuseks kujunemisega kaasneva süstemaatiliselt läbi. Meie ühingu missiooniks jääb ka edaspidi maailmas ainulaadse teadus- ja tõenduspõhise kiusuvastase programmi KiVa viimine enamatesse Eesti koolidesse. Samas loome projekti käigus KiVa programmi kõrvale teisi abistavaid võimalusi, arendades üht kompetentsikeskuse koostisosa: laiapõhjalisem abi võtmesihtrühmadele. Näiteks pakume kodulehel nn esmaabi haridustöötajatele, lapsevanematele ja õpilastele. Ka töötame välja atraktiivsed koolituspaketid haridusasutustele ja -töötajatele, lapsevanematele ning ettevõtetele. Projektil on 2 käegakatsutavat tulemust: rebrändingust sündiv uuendatud CVI ja uus veebileht, mis saab olema kompetentsikeskuse üheks põhitööriistaks.
Eesmärk:
Projekti tulemusel on Feministeeriumil suurenenud võimekus oma sõnumeid mõjusalt kommunikeerida.
Lühikokkuvõte:
Ühingu üldine eesmärk on luua ühiskonnas positiivseid muutusi naiste, seksuaal- ja soovähemustega seotud teemadel peamiselt kommunikatsiooni, ürituste ja aktivismi kaudu ning projekti tulemusel on püsivalt tõusnud Feministeeriumi võimekus seda eesmärki täita kommunikatsiooni valdkonnas. Projektiga arendatakse Feministeeriumi kommunikatsioonivõimekust piiratud ressursside tingimuses. Tegevused hõlmavad Feministeeriumi tiimi jooksvat nõustamist ja koolitamist strateegilise kommunikatsiooni valdkonnas, samuti tehniliste oskuste omandamist koolituste kaudu. Projekti tulemusel paraneb ühingu kõneisikute ja toimetajate võimekus Feministeeriumi nimel sõna võtta ning eksperdina esineda. Samuti arenevad oskused oma sõnumit mõjusalt esitada, kasutades selleks kvaliteetset visuaalset kujundust ja sotsiaalmeedia turundusvõtteid.
Maakondlike arenduskeskuste inimressursside juhtimise strateegia ja arendustegevuste kava loomine
Eesmärk:
Maakondlike arenduskeskuste võrgustiku töötajad on suurepäraste konsulteerimisoskustega, avatud ja uuendusmeelsed ning jagavad omavahel teadmisi, ja häid praktikaid, et pakkuda kliendile tema vajadustest lähtuvaid lahendusi. Hea juhtimiskvaliteet tagab selle, et konsultandid on motiveeritud, nad teavad oma arenguvõimalusi, saavad regulaarset tagasiside ja toetust oma juhilt.
Lühikokkuvõte:
Maakondlike arenduskeskuste võrgustiku arenguhüppe saavutamise protsessi kaasatakse kogu võrgustik (juhatajad ja töötajad) ning ühiselt koos välise eksperdi kaasabiga töötatakse välja inimressursside juhtimise
strateegia ja arendustegevuste kava. Selle abil saame edaspidi planeerida ja ellu viia tegevusi, mis toetavad töötaja arengut võrgustikus töötamise ajal: kompetentsi mudel, arengutrepp, mentorprogramm, motivatsioonisüsteem, koolitusplaan jne.
Arenguhüppest saavad kõige enam kasu meie töötajad ja arenduskeskuste juhatajad, kaudselt aga ka meie kliendid, sest motiveeritud ja võimekad konsultandid pakuvad kvaliteetset, ajakohast ja kliendikeskset teenust.
Lisainfo:
Andres Huul
andres.huul@arenduskeskused.ee
info@arenduskeskused.ee
www.arenduskeskused.ee
MTÜ Töömaja teenuse arendamine ja laiem teavitamine sõltuvusprobleemidega inimestele Raplamaal
Eesmärk:
MTÜ Töömaja pakub kvaliteetset, mõõdetavat, kogukonda integreerivat teenust sõltuvusprobleemidega (alkohol, narkootikumid) inimestele, mille raames on tagatud transport tööharjutusele, vaba aja sisustamise võimalustele ning annab teavet kogukonnale teenuse olemasolust Raplamaal.
Lühikokkuvõte:
Oleme sihtrühmale orienteeritud ühing ning seetõttu on meie peamine arengueesmärk seotud ka just sihtrühmaga. MTÜ Töömaja pakub sõltuvusprobleemidega inimestele 12 kuulist majutusteenust ja tööharjutust koostöös Raplamaa kõigi omavalitsuste ja Eesti Töötukassa Raplamaa osakonnaga.
Töödeks on peamiselt rehabilitatsioonitalus tehtavad tööd nagu küttepuude langetamine ja lõhkumine, mööbli renoveerimine ja ehitus-, koristus ning haljastustööd. Koostöös omavalitsustega on avanenud võimalus teha tööharjutust valla sotsiaalpindu kolides, neid koristades ja remontides.
Oleme nendeks töödeks kasutanud seni laenatud transporti. Oma transport aitaks meil selliseid ja muid töid rohkem vastu võtta.
Viis päeva nädalas tehakse tööd ja ollakse hõivatud, kuid õhtud ja kaks puhkepäeva vajaksid lisaks TV vaatamisele ja laupäevasele saunale lisategevusi ning seda just väljaspool Ahekõnnu metsade vahel asetsevat elupaika. Ühingul on võimekus korraga vastu võtta kuni kümme inimest, kes elavad üksi või kahekesi toas, mis on soojad, valged, puhtad ning süüakse ühiselt köögis omavalmistatud toitu. Soovime, et meie klientidel oleks transpordivõimalus, et külastada kinosid, jõusaale, veekeskusi vm, et teenuselt lahkudes oleks nad kogukonna vaba aja võimalustega tuttavad, harjunud neid kasutama ning see on ennetav tegevus tagasilangusele.
Esimese tegevusaasta saavutuseks loeme, et oleme koostöös partneritega loonud maakonda hädavajaliku teenuse sõltuvusprobleemidega inimestele. Tugevuseks loeme, et on rajatud toimiv võrgustik sotsiaalosakondade ja töötukassaga, kuid puudujäägiks on see, et teenuse dokumentatsioon,
mis võimaldaks mõju ja tulemusi paremini mõõta vajab veel arendamist.
Lisainfo:
Maarja Võrk
vorkmaarja@gmail.com
info@toomaja.ee
www.toomaja.ee
Arenguhüpe Eesti Vaegkuuljate Liidu võimekuse tõstmiseks läbi kuulmisnõustamise kvaliteedi, kättesaadavuse ning koostöö parandamise Eesti maakondades
Eesmärk:
Kuulmisprobleemidega abivajajad üle Eesti saavad kasutada ühtse kvaliteediga kuulmisnõustamist, mida pakuvad vaegkuuljate ühingud ja Eestis uudne Kuulmisbuss.
Lühikokkuvõte:
Kogukondlik probleem, mille nimel Eesti Vaegkuuljate Liit (edaspidi nimetatud EVL) koos oma 17 liikmesühinguga tegeleb on järjest suurenev vaegkuuljate arv kogu maailmas. Projekti käigus juurutame kuulmisnõustaja kutsestandardis toodud kompetentside alusel väljatöötatud koolituskava, koolitame välja 30 kuulmisnõustajat ning töötame välja juhendi ja abimaterjalid kuulmisnõustajate koolitamiseks tulevikus, parandades ja ühtlustades seeläbi kuulmisnõustamise kvaliteeti ning kättesaadavust. Projekti tegevused on pikalt planeeritud ja selle eduka läbiviimise tagamiseks on kaasatud koostööpartnerid, arenguekspert, oma
ala professionaalsed koolitajad ja vabatahtlikud.
Projekti tulem toetab otseselt EVL põhikirjalisi eesmärke, millest peamine on kuulmispuuetega inimeste abistamine ja nende elukvaliteedi parandamine ning tegevuskava 2019–2025 eesmärkide saavutamist. Väljaõppe saanud kuulmisnõustajate abil on meil võimalik aidata abivajajaid, teha ennetus- ja teavitustööd üle vabariigi kõigis maakondades – avastada kõrvalekalded kuulmises varases staadiumis, jagada teavet kuulmisabivahendite saamise, häälestamise, meditsiiniteenuste, toetuste, rehabilitatsiooniteenuste, kirjutustõlke jt kuulmisprobleemidega inimeste elukvaliteeti parandavate võimaluste kohta- olles arvestatavaks partneriks kohalike omavalitsustele elanikkonnale esmatasandi kuulmisnõustamise osutamisel.
Kuulmisnõustajad hakkavad nõustamist pakkuma maakonnakeskustes ja lisaks jõuab abi Eestis uudse Kuulmisbussiga iga abivajaja juurde koju kätte. Projekti elluviimine aitab arendada EVL-l võimekust saada kvalifitseeritud kuulmisnõustajate koolitajaks tagades kuulmisnõustajate järjepideva väljaõppe.
Peipsiääre SAR võimekuse kasvatamine teenuste osutamisel
Eesmärk:
Projekti eesmärgiks on arendada välja Peipsiääre SAR Kallaste tegevusbaas ning sündmuskorraldajatele suunatud teenuste pakkumise võimekus.
Lühikokkuvõte:
Projekti käigus täiendatakse Peipsi SAR teenuste osutamiseks vajalikku põhivarustust, käivitatakse Kallaste tegevusbaas, suurendatakse kogukonnateenuste osa ning arendatakse ühingu liikmete oskusi vastavalt teenuste iseloomule ning kogukonna vajadustele. Peipsiveere SAR Kallaste tegevusbaasi väljaarendamine tagab ühingule garanteeritud tulu järvepääste teenuse osutamisel Politsei- ja Piirivalveameti nõudmisel ning varapääste teenuse Peipsi järvel ning teistel laevatatavatel siseveekogudel liiklejatele. Sündmuskorraldajatele suunatud teenuste pakkumise võimekuse kasv toob ühingule omatulu liikmeskonna kasvatamiseks, liikmete ja kogukonna koolitamiseks, ning ühingu jätkusuutlikkuse ja mõju tagamiseks.
Eesmärk:
Eesmärgiks on arendada ühingu teenuse osutamise pädevusi tehnoloogia valdkonnas, et liikuda jätkusuutliku ärimudeli väljakujunemise poole ning katta kõik Eesti hooldekodud oma teenusega 2022. aasta veebruariks.
Lühikokkuvõte:
Projekti vältel toimuvad erinevad üritused ja koolitused, mis on suunatud nii ühingu juhtkonnale kui ka vabatahtlikele. Paralleelselt arendatakse ka ühingu poolt pakutavat teenust, läbi digitaliseerimise. Läbi ürituste korraldamise on võimalik kaasata rohkem avaliku elu tegelasi meie projekti ja samas saada rohkem meedia tähelepanu, mis aitaks meid turunduses.
Juhtkonnale mõeldud sisekommunikatsiooni, meeskonnatöö ning juhtimiskoolitused oleksid abiks meie juhtimisvormile ja aitaks meil paremini koordineerida ja koolitada meie ühingu tulevasi liikmeid. Vabatahtlikele mõeldud suhtlus-, vaimsete häirete teavitus- ning sotsiaalhoolekandekoolitused teevad nad pädevamateks suhtlejateks hooldekodu elanikega ja vähendab informatsiooni andmise vajadust meie ühingu poolt, mis omakorda laseb meil rohkem fookust panna teistele tegevustele.
Digitaal-lahenduse olemasolu aitaks meie teenusel olla paindlik ning tunduvalt odavam ja ohutum nii meile kui ka meie klientidele. Tänu innovaatilisele tehnoloogiale on meil võimalus pakkuda teenust suuremas mahus ning jõuda jätkusuutliku eesmärgi poole ärimudeli suhtes.
Vabatahtlike koolitused tõstavad ühiskonna teadlikkust sotsiaalhoolekande probleemidest, valmistavad vabatahtlikke ette meie teenuse pakkumiseks ning aitavad see läbi saavutada meie eesmärke.
Lisainfo:
Norman Vester
norman.vester.001@gmail.com
communicare@gmail.com
www.communicare.ee
Sensoorne toitumisõppe programm “Meelte kool” I ja II kooliastmesse
Eesmärk:
ETNÜ on I ja II kooliastmele Meelte kooli programmi teenuse pakkumise kaudu majanduslikult võimekam, teenides 3 000 eurot tulu kuus ja saavutanud positiivset mõju laste ja noorte toitumishariduses.
Lühikokkuvõte:
ETNÜ töötab välja 30-nädalased praktilised õppeprogrammid nimega “Meelte kool” sensoorse toiduhariduse õpetamiseks I ja II kooliastmes (1.-3. klass ja 4.-6. klass). Programm põhineb SAPERE metoodikal (https://www.sapere-association.com/), mis on kasutuses paljudes riikides (nt Soome, Norra, Taani, Island, Holland, Suurbritannia, Jaapan jt) üle 20. aasta ja programmi on väga lihtne integreerida erinevate õppeainetega (keeleõpe, matemaatika, loodusõpetus, inimeseõpetus, kodundus jne). Programmi viiakse läbi antud projekti raames 5.-6. koolis, igast koolist osaleb üks klass. Koostatakse käsiraamat, mille põhjal koolitatakse ETNÜ liikmetest toitumisnõustajad programmi läbi viima ja mis jääb abivahendiks õpetajatele. ETNÜ on programmi väljatöötaja ja koordineerija ning otsib ka koolid (esmased kokkulepped programmi väljatöötamises osalemiseks on olemas), kes on huvitatud laste toitumisharidusse panustamisest. Programmis osalevad lisaks õpilastele ka õpetajad, kes on peale 30-nädalase programmi läbimist võimelised edaspidi iseseisvalt Meelte kooli sensoorset toiduhariduse õpetamist jätkama. Sensoorne lähenemine toiduharidusele on efektiivne viis laste ja noorte toitumisharjumuste kujundamiseks.
ETNÜ on 2019. aastast Meelte kooli programmi välja töötamas lasteaedadele, mis saab lõplikult vormistatud 2020. aasta lõpuks. Pilootprojekti programmi väljatöötamiseks lasteaedadele toetas Rimi Eesti Food AS 25 000 euroga, lisaks aitas turunduse ja reklaami ning toiduainete ja ruumidega. Iga pilootprojektis osalenud lasteaed tasus 500 euro suuruse omaosaluse.
Selleks, et toitumisalane sekkumine jätkuks edasi ka koolis ja ei piirduks vaid lasteaias sensoorsuse arendamisega, peame väga vajalikuks vastavad programmid välja töötada ka koolide jaoks. Lasteaedadele välja töötatud programmi ei sobi kahjuks koolides rakendada, kuna lasteaia ja kooli ealine laps vajab erinevat lähenemist.
Meelte kooli programmi kaudu saadud tulud annavad toitumisnõustajatele rakendust, võimaldades neil jätkata oma erialal ning annab ETNÜle stabiilse ja arvestatava rahalise sissetuleku ühingu toimimiseks ja arendamiseks. Antud teenusest loodetav sissetulek moodustab ligikaudu 75% ETNÜ poolt pakutavate teenuste sissetulekutest.
Eesmärk:
Projekti lõpus on Eesti Instituudil toimiv ärimudel välismaalastele tasuliste Eesti-teemaliste koolitusteenusest, mida toetab jätkusuutlik turundus- ja kommunikatsiooniplaan. Tasuline teenus tagab instituudile omatulu, mis omakorda aitab kaasa paremale Eesti tutvustamisele ja lõimimisele.
Lühikokkuvõte:
Eesti Instituut pakub Eesti kultuuri tasulist koolitusteenust Eestis elavatele inglise ja venekeelsele sihtrühmale. Koolitusteenus hõlmab eelkõige väljasõidukoolitusi Eesti erinevatesse piirkondadesse, et tutvustada siin elavatele eesti keelest erineva emakeelega inimestele süsteemselt Eesti erinevaid kohti, võimalusel pakkuda koolituste käigus ka eesti keele praktikat ja kohtumisi Eestis erinevais piirkondades elavate inimestega.
Lisainfo:
Katrin Maiste
katrin.maiste@estinst.ee
estinst@estinst.ee
www.stinst.ee
MTÜ Toetus Lääne-Harjumaa logopeediakeskuseks
Eesmärk:
Veebruariks 2022 on Keila ja Lääne-Harjumaa kõigi vanuserühmade abivajajatel võimalik pääseda logopeedi teenusele vähemalt kahe nädala jooksul, mille tagamiseks on MTÜ Toetus loonud oma logopeedidele kaasaegsed töötingimused, soetanud kvaliteetsed töövahendid ning logopeedide töökoormus on suurenenud 1,5 ametikohani.
Lühikokkuvõte:
Viimastel aastatel on suurenenud laste kõnehäirete esinemissagedus, samas on suur puudus spetsialistidest, kelle poole antud probleemidega pöörduda, mis muudab ootejärjekorrad teenusele saamiseks väga pikaks. Lühike ooteaeg teenusele saamiseks on oluline kuna varase sekkumise tulemusel on ravi efektiivsem ning ennetab võimalikke sekundaarseid probleeme.
MTÜ Toetus soovib pakkuda kvaliteetset logopeedilist nõustamist ja teraapiat kõigile vanuserühmadele ja erinevate diagnooside (pervasiivne arenguhäire, afaasia) puhul lühema ooteajaga. Võimekuse tõstmiseks on oluline:
Suurendada logopeedide töökoormust. Arenguvestlustest on selgunud, et head töötingimused ja kvaliteetsed töövahendid kohapeal motiveerivad logopeede senist töökoormust oluliselt suurendama.
Sisustada logopeedide töökabinet kaasaegsete töövahenditega.
Edendada koostööd perearstidega logopeedilise teenuse osutamiseks teraapiafondi raames.
Korraldada kovisioone piirkonna logopeedidele professionaalsuse hoidmiseks.
Käivitada SMS-teavitussüsteem meeldetuletusena kokku lepitud visiidi ajast.
Teavitada teenusest uusi sihtrühmi (täiskasvanud ja väikelapsed).
Toiduteenuste käivitamine Luke mõisa valitsejamajas
Eesmärk:
Suurenenud on Sihtasutus Luke Mõis suutlikkus majandusliku ja finantsilise võimekuse saavutamisel ning Luke mõisa kogukonna aktiivsus, mis on saavutatud koolituste ja Luke mõisa valitsejamajas toiduteenuste käivitamisega.
Lühikokkuvõte:
Projekti raames teostatakse Luke mõisa valitsejamaja I korruse köögi rekonstrueerimis- ja viimistlustööd ning muretsetakse professionaalne köögitehnika toiduteenuste pakkumiseks ja toidukoolituste läbiviimiseks. Kogukonna liikmed saavad uusi teadmisi kolme koolituse raames.
Tehtud investeeringud võimaldavad valitsejamajas pakkuda kvaliteetset ja uudset toitlustamise teenust, mis omakorda võimaldab suurendada omatulu teenimist ja selle kaudu ühenduse majandus- ja finantsvõimekust. Projektiga väärtustatakse Luke mõisa kogukonna panust mõisa arendamisel. Kogukonnaliikmete teadmised ja oskused toidukoolituste ja ühiskokkamiste läbiviimiseks on suurenenud.
Saavutatud on oluline arenguhüpe, mis võimaldab alustada valitsejamaja I korrusel valminud köögi baasil kvaliteetsete ja uute toiduteenuste pakkumist. Käeoleva projekti arenguhüpet mõõdame valitsejamaja müügikäibega aastas, valitsejamaja köögi poolt teenindatud külastajate arvuga aastas ja tellitud toidukoolituste-ühiskokkamiste arvuga aastas.
Tagasi Kooli infosüsteemi uuendamine ja omatulu võimekuse loomine
Eesmärk:
Tagasi Kooli on järjepideva ja laiendatava omatulu teenimise mudeliga organisatsioon, millel on uus tasuta infosüsteem külalistundide, õppekäikude ja töövarjutamiste kokku leppimiseks ja tasuline premium pakett koolidele ja organisatsioonidele suuremahuliste projektide juhtimiseks.
Lühikokkuvõte:
Arenguhüppe rahastuse toel loob Tagasi Kooli oma senise platvormi ja koostöövõrgustiku baasil uue tasuta infosüsteemi õpetajatele, professionaalidele ja õpilastele külalistundide, õppekäikude ja töövarjutamiste kokku leppimiseks. Infosüsteem võimaldab koolidel ja haridusvaldkonda panustada soovivatele organisatsioonidel tellida ka tasulist paketti, mis aitab suuremahuliste projektide puhul:
lihtsustada (e)-külalistundide-, (e-)õppekäikude- ja (e-)tudengi/töövarjutamiste projektijuhtimist;
suurendada pakutavate ja kasutatavate hariduslike võimaluste arvu ja mitmekesisust ning tõsta nende pedagoogilist kvaliteeti;
luua osapooltele laialdasemaid kommunikatsioonivõimalusi. Projekti elluviimisega kujuneb Tagasi Kooli stabiilse omatulu baasiga sotsiaalseks ettevõtteks, samas kui infosüsteemi uuendused aitavad tõsta haridusasutuste ja haridusse panustada soovivate organisatsioonide koostöös sündivate õpikogemuste mahtu, kvaliteeti ja nähtavust.
Eesti Kaasaegse Kunsti Arenduskeskuse omatulu teenimise võimekuse tõstmine
Eesmärk:
Projekti tulemusena tõuseb MTÜ Eesti Kaasaegse Kunsti Arenduskeskus omatulu teenimise võimekus.
Lühikokkuvõte:
Projekti sisuks on Eesti Kaasaegse Kunsti Arenduskeskuse (edaspidi EKKAK) omatulu teenimise võimekuse tõstmine. Plaanime seda eesmärki saavutada arendades organisatsiooni pakutavaid koolitustegevusi ning tõstes EKKAKi käsutuses olevate ruumide rendist saadavat tulubaasi. Suurem ja stabiilsem omatulubaas on oluline organisatsiooni kui terviku jätkusuutlikkuse tagamisel ning võimaldab paremini täita kõiki EKKAKi eesmärke. Omavahendid suunatakse nii EKKAKi ruumide ülalpidamisse kui ka EKKAKi põhikirjaliste sisutegevuste finantseerimiseks. Suurem omatulu aitab ühtlasi vähendada EKKAKi sõltuvust avaliku sektori toetustest ning võimaldab maandada avalike toetustega kaasnevat planeerimatust ja riske.
Harmi mõis elujõuliseks haridus- ja kogukonnakeskuseks
Eesmärk:
Kogukonnakeskusesse ja kooli on loodud aastaringselt mugavalt kasutatav ja turundatav keskkond ning välja töötatud toimiv turundusplaan Harmi kompleksi jätkusuutlikuks majandamiseks.
Lühikokkuvõte:
Harmi mõisa missioon on luua vaimset ja füüsilist keskkonda, kus kohtuvad ühiste väärtustega inimesed. Tegeleme otseselt keskkonna parendamise ning turundus- ja müügitulemuslikkuse tõstmisega.
Antud projektiga arendame taristut, et vähendada püsikulusid ning tõstame turunduse osatähtsust, et olla efektiivsemad ühingu eesmärgiliste tegevuste elluviimisel. Teeme sanitaarremondi külaliste tualettruumis; korraldame ringi küttelahenduse ning muudame selle automaatsemaks läbi soojuspumbade ostu ja katla ümberehituse pellet-lahendusele. Koostöös arengueksperdi ja turundusspetsialistidega töötame ühingu nähtavuse, maine, koostööpartnerite ja kommunikatsiooni ning müügi kallal.
Asendusõpetajate programmi omatulu võimekuse tõstmine
Eesmärk: Kasutusele on võetud infotehnoloogial põhinev värbamissüsteem, mis võimaldab valiku- ja värbamisjuhi toel täita kolm korda rohkem asendustellimusi ja saavutada majanduslik iseseisvus.
ASÕP soovib saada sotsiaalseks ettevõtteks, missiooniga teha asendusõpetajate teenus kättesaadavaks kõigile koolidele ja lasteaedadele Eestis. Ühing on viimase kolme aasta jooksul jõudsalt kasvanud, kuid hetkel ei ole programm üle-eestiline ja vajab tegutsemiseks regulaarselt toetusi väljastpoolt. ASÕP omatulu allikaks on koolidelt saadav asendusõpetajate vahendustasu (4.58€/asendustund). Ühingu püsikulude katmiseks tuleb vahendada 2200 tundi/kuus ühe õppeaasta jooksul (hetkel asendatakse 800 tundi kuus). Selleks, et rohkem tellimusi täita peab ühing tõstma asendusõpetajate arvu praeguselt 1200-lt asendusõpetajalt vähemalt 2390-ni. Asendusõpetajate arvu kasv on aga väljakutse, sest asendusõpetajate värbamisega tegeleb üks 0,3 koormusega töötaja, kasutades Google Sheets võimalusi. Asendusõpetajate arvu kasvu saavutamiseks soovib ühing:
võtta kasutusele infotehnoloogial põhineva värbamissüsteemi;
palgata asendusõpetajate värbaja.