Konkursi raames toetab KÜSK rahaliselt vabaühendusi, kes on esitanud välisrahastajale (rahastamisüksus või fond, mille rakendusüksus ega täitevasutus ei asu Eestis ega ole Eesti asutuse või organisatsiooni poolt hallatav) rahvusvahelise koostööprojekti taotluse või kes osalevad vastavas projektis partneritena.
Toetuse maksimaalne määr projekti kohta on 10 000 eurot, kuid mitte rohkem kui 50% taotleva ühingu omafinantseeringu summast või 10% *kindlasummalise maksega projekti toetussummast.
* Kindlasummalistel maksetel põhinev projekti (nagu Kodanike Euroopa programmis) rahastamine on toetuste arvutamise süsteem, mille aluseks on vastavad fikseeritud kriteeriumid (nt osalejate arv, projektis osalevate partnerriikide arv, ürituste arv, tegevuste kestmise päevade arv jne.)
NB! Alates 2021. aastast kehtivad täiendatud konkursi tingimused ja vormid. Lisandunud on tingimus, mille jägi saab üks taotleja kalendriaastas toetust taotleda vaid ühele välisprojektile. Palun tutvuge tingimustega ja kasutage kohendatud vorme.
Taotlemine
Taotlus koostatakse eesti keeles vooru taotlusvormil, millele lisatakse välisrahastajale esitatud projekt koos kõigi lisadega ja taotluse rahuldamise otsus või toetusleping. Taotlus allkirjastatakse digikonteineris juhatuse liikme (ühise esindusõiguse korral mitme) või volitatud isiku poolt ja esitatakse aadressile kysk@kysk.ee.
Konkurss on avatud pidevalt, kuni kodulehel pole teatatud sama aasta eelarve lõppemisest. Toetusi anname välja taotluste laekumise järjekorras kahe toetussuuna – välisprojektide toetamise ja rahvusvaheliste katusorganisatsioonide suursündmuste konkursi – üleselt.
NB! Enne 2021. aastat sõlmitud toetuslepingute puhul kehtivad konkursi 2019. aastal kinnitatud tingimused ja nendele vastavad vormid, mis on leitavad siit:
Toetuse saajad
2021
Lihtsad masinad teaduses, tehnikas, inseneritöös ja matemaatikas – STEMaP projekt sündis mitmetes riikides tunnetatud vajadusest, et teadusainete õppimise ja õpetamise suurendamiseks tuleb teha rohkem. Õpilaste huvi suurenemine STEM-hariduse vastu, eriti keskkooli tasemel, on protsess, mille põhjuseid mõjutavad erinevad tegurid. Soovime murda trendi, kus õpilaste suhtumine teadus- ja tehnoloogia-alastesse ainetesse koolis on pessimistlik. Teeme seda, luues huvitavaid, kaasahaaravaid ja innovaatilisi õppematerjale füüsika ühe tähtsa osa – lihtsate masinate – mõistmiseks.
Eesmärgiks on muuta loodus- ja matemaatikaõpetus koolides uurimispõhisele tegevusele avatumaks. Just nendele punktidele on STEMaP projekt keskendunud. Projekt määratleb lihtsad masinad eriti sobivaks STEM-haridusele, vähendades samas soolist ebavõrdsust. Lihtsa masina abil kavatseme kasutada mitmesuguseid elementaarmehhanisme, mida varem peeti kõigi masinate elementideks, sealhulgas kang, ratas ja telg, kalle, kiil ja kruvi.
Projekt toimub viies EU liikmesriigis, milleks on Itaalia, Kreeka, Läti, Eesti ja Poola. Tegemist on Erasmus+ projektiga, (Taustinfot leidub Erasmus+ projektide andmebaasist: https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/projects/eplus-project-details/#project/2018-1-IT02-KA201-048443).
Osalejad projektis koosnevad nii noorsootöötajatest, õpetajatest kui ka õpilastest. Otseselt jõutakse Eestis projekti leviürituste kaudu rohkem kui 30 õpetaja, noorsootöötaja või haridustöötajani. Needsamad õpetajad, jt. projektis osalejad osalevad kohtumisetel nii Eestis kui ka projekti partnerriikides. Õpetajad kasutavad projekti käigus omandatud teadmisi ja loodud materjale õppetöös Eestis.
Projekt “Towards inclusive and sustainable Europe“ toimub 01.03.2021 kuni 31.08.2022. Üritused toimuvad Saksamaal, Eestis, Hispaanias, Kreekas, Rootsis ja Belgias.
Projekti eesmärk on tõsta teadlikkust sisserändajate ja vähemuste täieliku kaasamise tähtsusest kodanikuühiskonda ning tagada, et nad mõistaksid ja hindaksid inimeste erinevate maailmavaadete, tavade ja eluviiside normaalsust. Lisaks on projekti eesmärk toetada rändajate ja vähemuste kogukondi nende õiguste ja kohustuste teostamisel ühiskonnas, samuti kogukonda kuulumise tunde edendamiseks kohalikul tasandil ja Euroopas.
Lisa-eesmärgiks on tõsta teadlikkust ja tähistada vähemuste ja sisserändajate osalemist kohalikul tasandil ja laiemas Euroopa kogukonnas. Aktiivse kodakondsuse nädal sisaldab: kontserte, kultuuridevahelist laata, loomingulisi töötubasid ja rahvusvahelist konverentsi. Selle ürituse ümber on meie eesmärk luua mitteametlik võrgustik organisatsioonidest, valitsusasutustest ja aktiivsetest kodanikest, kes töötavad kohapeal koos sisserändajate ja vähemustega.
Projekti sihtgrupiks on Euroopa Liidus elavad isikud (immigrandid, pagulased ja vähemused) ning kodanikuühiskonna organisatsioonid, kes tegutsevad hariduse, kultuuri, inimõiguste või migrantide ja vähemuste küsimuste eest võitlemise valdkonnas, nagu õigused, esindatus, juurdepääs, kaasamine ja muud.
Projekti põhijooneks on kultuuridevaheline dialoog sisserändajate ja vähemuste (etniliste või muude) kogukondade kaasamisel kaasatud partnerite sees ning esindajate kaasamine partnerriikidest üle Euroopa, et tõsta teadlikkust ning edendada sallivust ja mõistmist. Veelgi olulisem on, et meie kõigi tegevuste eesmärk on võidelda migrantide ja vähemusrühmade häbimärgistamise vastu. Meetod, mida peame selles osas kõige tõhusamaks, on positiivne tegevus, mis rõhutab sisserändajate ja vähemuste positiivset panust kohalikul ja Euroopa tasandil.
Projekti on kaasatud 12 riiki: Eesti, Soome, Rootsi, Läti, Leedu, Belgia, Saksamaa, Holland, Hispaania, Portugal, Slovakkia ja Kreeka. Kokku osaleb projektis 505 inimest.
Toetav ja inspireeriv keskkond aitab kujundada lapsi, kellele meeldivad kirjaoskustegevused ja lugemine. Keskkond peaks sisaldama huvitavat lugemismaterjali, mugavat lugemiskohta ja materjali lugemispõhiseks tegevuseks individuaalselt või kaaslastega (Aerila & Kauppinen 2019). Lugemispesad on tegevuskeskused, mis toetavad eneseregulatsiooni, ettevõtlikkust, valmisolekut elukestvaks õppeks ja muid olulisi oskusi.
Selle projekti eesmärk on koostöös Eesti, Soome ja Läti valdkonnaüleste meeskondadega:
- koguda ja jagada lugemispesade kogemust (keskkonnad, meetodid ja tegevused) lugude, foto- ja videonäidete, soovituste ning õpetajatele ja lapsevanematele mõeldud teoreetilise tausta (käsiraamatu) kujul;
- viia läbi pesade lugemiskeskkonna ja -meetodite teaduspõhine uurimine, et siduda teooria ja praktika ning edendada tõenditel põhinevat lähenemist kirjaoskuse arendamisele, sealhulgas töötada välja enesehindamise kriteeriumid;
- töötada välja ja kohandada iga riigi jaoks metoodiline materjal laste kirjaoskuse arendamise toetamiseks;
- külastada vastastikuseks õppimiseks osalevate riikide haridusasutusi, kus eesmärgipäraselt arendatakse tänapäevast toetavat õpikeskkonda;
- tugevdada valdkondadevahelist koostööd toetavate õpikeskkondade loomiseks ja kasutamiseks lasteaedades, raamatukogudes ja koolides;
- tõsta ühiskonnas teadlikkust kirjaoskusest kui kodanikuaktiivsust kindlustavast põhioskusest ja kõige olulisemast õpioskusest.
Lugemispesades rakendatud tegevuste ning nende mõju kohta lastele, õpetajatele ja peredele kogutakse ja analüüsitakse süstemaatiliselt andmeid, et määrata lugemiskeskkonna olulised tunnused ja pedagoogilised lähenemised.
Projekt kestab maist 2021 augustini 2023.
Pioneers into Practice on Euroopa Liidu liikmesriikides läbiviidav mobiilne professionaalidele suunatud mitmekülgne praktiline õppeprogramm. Programm on suunatud kliimamuutuste, keskkonna ja jätkusuutlikuse ekspertidele, kes on töötanud erialases valdkonnas vähemalt 2 aastat või omavad teemale vastavat kõrgharidust. Programmi läbiv fookusteema on süsteemi innovatsioon ehk kuidas luua ulatuslik kestma jääv muutus kõiki süsteemi osapooli arvestades. Programmi osadeks on e-õpe, Eesti sisesed ja rahvuvahelised koolitused, rühmaprojektid kohaliku keskkonnaprobleemi lahendamiseks praktilise tulemuseni ja 4-6 nädalane töölähetus/praktika mõnes huvipakkuvas keskkonnaettevõttes või organisatsioonis üle Euroopa Liidu. Programm ühendab inimesi tööstustest, ettevõtetest, ülikoolidest, MTÜ-dest ja avalik-õiguslikest organisatsioonidest. Praktilise keskkonnateemalise rühmatöö ja töölähetuse/praktika eesmärk on töötubades õpitud süsteemse innovatsiooni tööriistad läbi praktilise kogemuse ellu rakendada ja nende kinnistamine. Nii õpivad programmis osalejad kasutama süsteemse innovatsiooni tööriistu, mida saavad hiljem oma töös kasutada ning lisaks avardab programmi mitmekülgsus ja praktilisus osalejatele silmaringi ja maailmatunnetust.
SCULT Point Euroopa Komisjoni Erasmus+ koostööprojekti veab eest Eestist välja kasvanud Rahvusvaheline Spordivabatahtlike Liikumise SCULT (SCULT Sihtasutus). Projekti fookuses on liikumisharrastust elavdav ja tööturgu arendav SCULT Point platvorm, mis viib kokku treenerid ja spordimentorid ning nende (potentsiaalsed) õpilased, kasutades unikaalset digitaalset keskkonda, mis käesoleva projekti raames välja arendatakse ning piloteeritakse. Projekt elavdab samaaegselt liikumisharrastuse turu nõudluse ja pakkumise poolt. Ühelt poolt saavad SCULT Point platvormi kaudu treenerid ja spordimentorid (sh endised sportlased) lisavõimaluse oma teenuseid osutada ja sissetulekut teenida. Teisalt aitab lahendus kaasa targemale sporditegemisele, võimaldades inimestel lihtsamat ja paindlikumat (ning ka soodsamat) ligipääsu liikumisharrastuse ja sporditegemise nõustamisele.
SCULT Point projekt kestab kolm aastat ajavahemikus 1.01.2021 kuni 31.12.2023. Projekt viiakse ellu kuue riigi koostöös – Eesti, Läti, Leedu, Soome, Taani ja Türgi. Eestist osalevad projektis lisaks SCULT Sihtasutusele Eesti Koolispordi Liit, Tartu Linnavalitsus, Tartu Ülikool ja Voose Kõrts MTÜ. Lätist on projekti partneriks University of Applied Sciences RISEBA, Taanist International Sport and Culture Association ISCA ja Leedust Vilnius University of Applied Sciences. Türgi partneriks on University of Ankara ja Soome partneriks Southern-Eastern Finland University of Applied Sciences XAMK.
Projekti raames viiakse ellu järgmised tegevused:
(a) arendatakse välja SCULT Point digitaalne keskkond (süsteem ja kasutaja aplikatsioon), mis toetab SCULT Pointi projekti käivitamist ja tööd;
(b) viiakse partnerriikides läbi turule sisenemise taustauuringud;
(c) piloteeritakse SCULT Point lahendust Eestis;
(d) valmistatakse ette lahenduse rahvusvahelistumine partnerriikidesse;
(e) viiakse läbi digitaalmeedia kampaania SCULT Point lahenduse turundamiseks;
(f) korraldatakse Eestis kaks kogemuste jagamise sündmust 2021. ja 2023. aastal.
Selle Eesti-Läti ühisprojekti eesmärk on arendada ja tutvustada Eesti ja Läti militaarpärandit kui ühist piiriülest turismitoodet, mis integreerib uusi ja olemasolevaid üksikuid militaarajaloo suunitlusega turismiobjekte ja muuseume/teemaparke Eestis ja Lätis, arendades samas maaturismi laiemalt. Samuti arendatakse projekti raames välja üks toimiv piiriülene võrgustik toote edasiarendamiseks ja tutvustamiseks, korrastatakse 36 militaarpärandiga seotud ala läbi toetavate investeeringute, ning tehakse koostööd kohalike muuseumite, MTÜde ja KOVde vahel Eestis ja Lätis.
Peamised tegevused “Military heritage” projekti raames:
- Koostöö kogukonna, turismi arenguga tegelevate ühenduste ja väikeettevõtjate ning teiste turismiarendusprojektide vahel;
- toote- ja võrgustiku arendamise töötoad Lätis ja Eestis (eraldi ja koostöös), õppereisid naaberriikides;
- militaarpärandi objektide ja läheduses asuvate turismiteenuste kohapealsed kontrollkäigud ja tootekirjeldused;
- kohalikke sihtrühmade kaasamine tootearendusse, ajaloolise teabe kogumine sihtkohtades (ajaloolised dokumendid, inimeste mälestused, fotod, kaardid jne);
- objektide valik Eestis ja Lätis, mis kaasatakse militaarse pärandi turismitoodete turundustegevusse;
- töötatakse välja militaarpärandi toote visuaalne identiteet ja objektide tähistamine ühise visuaalse identiteedi infosiltidega;
- objektide infrastruktuuri arendamine;
- ühise turundusplatvormi areng: veebisait, turundusväljaanded, infobrošüürid;
- toote reklaamimine, turundus potentsiaalsetele turistidele ja turismifirmadele.
Projekti põhieesmärk on tõsta noorte / kogukonna liirdite meediaoskusi ja teadmisi kriitilise mõtlemise ja meediakirjaoskuse vallas ning ületada stereotüüpe tõrjutusriskiga rühmade kohta meediumitoodete arendamise kaudu (meediasisu ühisloome – intervjuud, blogi, YouTube’i kanal, artiklid, avalik arvamus, isiklikud lood ja sotsiaalse meedia tööriistakast) tehes koostööd kohalike meedia väljaandetega ja koolitades noori ajakirjanikke / üliõpilasi võltsuudiste ja rassismiga võitlemiseks.
Projekti sihtrühm on kohaliku kogukonna arvamusliidrid / esindajad (vanuses 18–60 aastat), erineva rahvuse ja majandusliku taustaga noored (vanuses 18–35), sh erivajadustega ja enamasti venekeelse publikuga noored. Julgustatud pn ka professionaalsete ajakirjanike osalemine sihtrühma inspireerimiseks. Lisaks on sihtrühmaks ka piirkonna koolide, Tallinna Ülikooli, Balti Filmi- ja Meediakooli õpilased (mitteprofessionaalse meedia kaasasutajad) ning vabakonna ühendused (s.h. inimõiguste, meedia ja noorsootöö valdkonnas töötavate organisaatsioonid). Kohalikke kogukonnajuhte ja noori on kaasatud peamiselt Harjumaalt (Paldiski, Tallinn (eriti Lasnamäe linnaosa) ja Ida-Virumaalt (Lüganuse, Kohtla-Järve, Jõhvi, Sillamäe, Iisaku, Narva-Jõesuu ja Narva). Projekt hõlmab peamiselt vähemalt 75% venekeelsetest publikutest. Projekti sihtrühmad, mis esindavad ka tõrjutuse riskigruppe (erivajadustega inimesed ning noored, kes seisavad silmitsi struktuuriliste, kultuuriliste ja sotsiaalsete barjääridega), eeldame osalejate koguarvust umbes 25% nende rühma esindajatest.
Projektis osaleb otseselt kuni 120 inimest, lisaks kaudsed osalejad.
Projekti peamised huvigrupid on kohalik / piirkondlik meediaväljaanne, kohalikud omavalitsused ja kogukonna organisatsioonid, noorte- ja kodanikuühiskonna organisatsioonid, kohalikul tasandil tegutsevad koostöövõrgustikud ja sotsiaalvõrgustikud.
Projektist kasusaajad on noored (ja nende vanemad), noorte-, haridus-, kultuuri- ja spordiorganisatsioonid, kohaliku kogukonna arvamusliidrid ja ühiskond laiemalt, kohalikud ja piirkondlikud meediaorganisatsioonid, samuti kohalikud omavalitsused / huvitatud asutused. Sihtrühma kaasamisel võtame arvesse soolist võrdõiguslikkust, geograafilist esindatust ja osalejate motivatsiooni.
Projekti kestvus: Jaanuar – Märts 2021.
Kaasatud on partnerid ja eksperdid Eestist, Lätist ja Ühendkuningriigist.
Projekti „Free from sexism and sexual harassment at school“ (Seksismi ja seksuaalse ahistamise vaba kool) – FREASCO – üldeesmärk on uue innovaatilise mehhanismi väljatöötamine, mis ühendab ja sünkroniseerib parimad olemasolevad tööriistad ja meetodid digitaalse lahendusega. Taoline mehhanism pakub tuge haridusasutustele, ülikoolidele ja nende töötajatele (nii õppejõud kui ka haldustöötajad) stereotüüpide ja soolise vägivalla, eriti seksismi, seksuaalse ahistamise ja homofoobse vägivalla tuvastamisel ja ennetamisel nende igapäevatöös.
Konkreetsed eesmärgid (mis aitavad kaasa üldeesmärgi saavutamisele) on järgmised:
- Suurendada teadlikkust ja edendada seksuaalse ahistamise, stereotüüpide ja homofoobse diskrimineerimise ennetamist ning vähendada teadvustamatut kallutatust õpetajate, töötajate, õpilaste ja perede vahel.
- Arendada ja levitada õpetajatele ja töötajatele praktilisi vahendeid seksuaalse ahistamise ja soolise vägivalla tuvastamise ja ennetamise valdkonnas.
- Harida ja koolitada õpetajaid ja töötajaid, et nad saaksid toetada soopõhise vägivalla ohvreid ja julgustada neid juhtumitest teatama.
- Jälgida ja parandada soolise vägivalla alaste meetodite rakendamise olukorda Euroopa koolides ja ülikoolides.
- Tugevdada kooli ja ülikooli töötajate rolli seksuaalse ahistamise ja soolise diskrimineerimise vastases võitluses.
Projekt ühendab 7 partnerit 4 riigis (Itaalia, Eesti, Kreeka, Prantsusmaa). Kaastatud on ülikoolid, MTÜd ja uurimiskeskused. Peamised sihtrühmad on ELi riikide koolid ja ülikoolid / kolledžid, mille kaudu FREASCO projekt kavatseb jõuda lõplike abisaajateni: ametlikus haridussüsteemis noored vanuses 15–24 aastat.
Eeldame, et projekti jooksul jõutakse kokku ca 1500 õpilaseni/tudengini.
Projekti põhiväljundiks on veebipõhine lahendus koolidele seksuaalse ahistamise juhtumite raporteerimiseks.
FREASCO raames kavandatakse ja luuakse (online) tööriistade komplekt, mis aitab koolidel ja ülikoolidel võidelda seksismi ja seksuaalse ahistamisega:
- Mitmekeelne veebihindamise tööriist koolidele ja ülikoolidele koos avatud hariduse interaktiivse andmebaasi ressurssidega;
- kvaliteedimärk miinimumstandarditele vastavatele koolidele, kes pakuvad tööriistu ja ressursse anonüümselt juhtumitest teatamiseks;
- suunised ja parimad praktikad koolidele seksismi ja ahistamise avaliku poliitika kujundamiseks;
- suutlikkuse suurendamise juhendamine ja veebipõhine abi organisatsioonide võimestamiseks, lähtudes olemasolevatest koolitöötajate tugevustest ja oskustest.
Keskkonnaõiguse Keskus kuulub Justice & Environment (JE) rahvusvahelisse võrgustikku koos keskkonnaõiguse valdkonnas tegutsevate organisatsioonidega 14 Euroopa riigist (http://www.justiceandenvironment.org/about-us/). Projektitoetus on antud selleks, et Keskkonnaõiguse Keskus saaks osaleda JE võrgustiku töös, osaleda võrgustiku üle-Euroopaliste eesmärkide täitmises ning vahendada Euroopa keskkonnaõiguse kogemust Eestisse ja omakorda anda Eesti keskkonnaõiguse alast sisendit välispartneritele. Võrgustiku fookusteemadeks on muuhulgas Aarhusi konventsioon (ehk ligipääs õigusemõistmisele), keskkonnamõjude hindamine ja kliimamuutused. Keskkonnaõiguse Keskus osaleb õiguslike analüüside koostamisel, ühisprojektides, võrgustiku koosolekutel, ühiste pakkumiste tegemisel ja kommunikatsioonitegevustes. Projekti rahastajaks on JE võrgustik, kes on samadeks tegevusteks ja võrgustiku arendamiseks saanud toetust LIFE+ EASME programmist ning selle projekti vahendite alusel toetatakse oma liikmete võimekust osaleda rahvusvahelises koostöös ja võrgustiku tegevustes.
Projekt kestab kuni 31. detsember 2021.
Lisainfo:
Sandra Paulus
koordinaator
- rahvusvahelise koostöö toetuste koordineerimine
- Šveitsi-Eesti koostööprogrammi meetme „Sotsiaalse kaasatuse toetamine“ sotsiaalse innovatsiooni komponendi tegevuste koordineerimine